Fizikai akcirendszer
BDS 2004.08.29. 13:53
Egy lers klnbz atltikus mozgsokrl.
Fizikai akcirendszer
Ugrs ( Szkkels )
A szkkels egy vzszintes irny ugrs, melynek clja nagy tvolsg megttele bizonyos helyzetekben. Br erre vonatkoz szably a " Fields of Fire " kiegsztben is tallhat, de ez taln jobb.
Dobs : Gyorsasg vagy Er
Clszm : 2 ( trolloknak s trpknek 3 ) + mdostk
A fenti dobs eredmnye hatrozza meg, hny mtert ugrott a karakter ( sikerekkel egyenl szm mtert ). A clszm nagyon alacsonynak tnik, de a vgeredmny kb megegyezik a valsgban trtn ugrs mrtkvel. Az ugrs minimum tvolsga 1 mter ( kivve, ha a dobs teljesen sikertelen ).
Mdostk s Atltika szakrtelem :
Nekifuts : Minden mter utn, amely kevesebb, mint 3 mter nekifuts, a karakter +1csz mdost bntetst kap. Egy tlag humn nekifuts nlkl csak egy mtert tud ugrani.
Szintklnbsgek : Minden mter utn, amellyel az rkez szint alacsonyabban van mint az elugr szint, a karakter -1 csz mdost jutalmat kap, de maximum -2 - t. Ebben az esetben is szksg van az ugrs prbra. Ha az rkez szint magasabban van +1 csz mdost bntets jr, de csak maximum egy mtert lehet felfel ugrani.
Atltika szakrtelem : Az atltika szakrtelemmel rendelkez karakterek az ugrskor dobhatnak mg egy atltika prbt is, csz : 4. Minden kt siker +1 extra mter az ugrshoz. Egy nagyon gyors ( Gyorsasg : 6 ) s iszony j kondciban ( Atltika : 8 ) lv humn , nekifutssal akr 7 mtert is tud ugrani : ( 6 kocka; csz : 2; t siker = 5 mter + 8 kocka; csz : 4; ngy siker = 2 extra mter.
Megkapaszkods : Ha a karakter az ugrst egy vagy kt mterrel elrontotta, megprblkozhat azzal, hogy megkapaszkodik. Megprblhat megkapaszkodni brmilyen vele szemben lv kiszgelsben, hogy megakadlyozza a lezuhanst. Ha a prba sikeres meg tudja tartani magt ... egyenlre.
Szably : Gyorsasg prba, csz 3, ha az ugrst 1 mterrel rontotta el, vagy csz 5, ha az ugrst 2 mterrel rontotta el. A kvetkez mdostk is rvnyesek :
A szkkels tvolsga Mdost
1-3 mter +0
4-6 mter +1
7-9 mter +2
10+ mter +3
Szintklnbsgek Mdost
1-3 mter +2
4-6 mter +4
7+ mter +6
Egyb Mdost
A karakter rendelkezik Atltika szakrtelemmel -1 / 3
Csszs fellet +2
Ugrs s zuhans
Ezek a szablyok megtallhatk a Shadowtech kiegsztben ( a hidraulikus lb rsz alatt ) s a Fields of Fire - ben, itt azonban nhny dolgot mdostottunk.
Az ugrs egy fggleges irny leereszkeds, a karakter nszntbl. A zuhans szintn fggleges leereszkeds, de mr kornt sem a karakter nszntbl. Az ugrs vagy zuhans kvetkeztben a karakter kaphat sebeket, ezt a kvetkezkpp szmolhatjuk ki :
Energia = A zuhans mternek fele, mnusz az tsi pnclzat fele, mnusz az atltika prba sikerei ( lsd albb ).
Sebzs szint = A zuhans magassgtl fgg
Zuhans magassga Sebzs szint
1-3 mter Enyhe
4-6 mter Kzepes
7-9 mter Slyos
10-20 mter Hallos
Ennl tovbb 10 mterenknt + 1 fokozat
40+ + 2 fokozat
A sebzs kategrijt a JM mester megvltoztathatja, pl : ha a karakter a fejre esik, mg egy rvid tv zuhans is hallos lehet.
Atltika prba : Atltika szakrtelemmel rendelkez karakter megprblhat ellenllni a sebzsnek, szakrtelme segtsgvel. Ezt csak akkor teheti meg, ha a sebzs energija nem nagyobb, mint 20.
Szably : Az Atltika szakrtelemmel rendelkez karakterek dobhatnak egy prbt. Csz : zuhansnl a zuhans mtervel egyezik meg; ugrsnl az ugrs mternek felvel. Minden siker 1- gyel cskkenti a sebzs energijt.
Az ugr karakter kezdeti kezdemnyezse 30, amely hrom tevkenysget biztost neki krnknt ( ht, az adrenalin csodkra kpes ). Minden tizedik fzis megegyezik az ugr karakter ltal megtett 10 mterrel, az ugrs vgig.
Mszs
Ezek a szablyok eredetileg a Fields of Fire - bl szrmaznak, de itt nhny kiegsztst, mdostst tallhatunk.
A karakter mszsi sebessge a norml mozgs ( Gyorsasg ) fele, plusz a mszs prbnl elrt sikerenknt egy. A prbhoz Atltika dobst kell tenni, a clszm a kvetkezktl fgg :
Krlmny Clszm
Knny mszs 3
Egyenetlen fellet 5
Sima fellet 8
Tkletesen sima fellet 14
Csszs / Nedves +2
Zsros / Zsels +4
Ezek a mdostk a kzel fggleges felletekre vonatkoznak, ha a fellet ettl eltr, a JM cskkentheti vagy nvelheti a clszmot.
Egyb mdost : Ha a karakter elsegti a mszst ktllel vagy mszhmmal -10 csz mdostt kap, azonban a mszsi sebessge negyede az eredeti sebessgnek ( Gyorsasgnak ), fordulnkt.
Az irnytott leereszkeds 10 m. / egyszer tevkenysg, de egy fzisban csak egyszer hajthat vgre. A msik tevkenysget ltalban megfigyelsre szoktk felhasznlni : van - e valami ami akadlyozhatja a tovbbi mszst, hol r vget a fellet, stb. Atltika prbval meg lehet nvelni a leereszkeds sebessgt, csz : 4, 1 mter / siker. Minden fzisban dobni kell egy atltika prbt, csz : 4, ha a karakter elrontja zuhan 4 mtert s kap 2K sebzst.
|