| 		
		 
 Fizikai akcirendszer
BDS  2004.08.29. 13:53 
 Egy lers klnbz atltikus mozgsokrl.
 
  
Fizikai akcirendszer 
Ugrs ( Szkkels ) 
 A szkkels egy vzszintes irny ugrs, melynek clja nagy tvolsg megttele bizonyos helyzetekben. Br erre vonatkoz szably a " Fields of Fire " kiegsztben is tallhat, de ez taln jobb. 
Dobs : Gyorsasg vagy Er  
Clszm : 2 ( trolloknak s trpknek 3 ) + mdostk 
A fenti dobs eredmnye hatrozza meg, hny mtert ugrott a karakter ( sikerekkel egyenl szm mtert ). A clszm nagyon alacsonynak tnik, de a vgeredmny kb megegyezik a valsgban trtn ugrs mrtkvel. Az ugrs minimum tvolsga 1 mter ( kivve, ha a dobs teljesen sikertelen ). 
Mdostk  s Atltika szakrtelem : 
Nekifuts : Minden mter utn, amely kevesebb, mint 3 mter nekifuts, a karakter +1csz mdost bntetst kap. Egy tlag humn nekifuts nlkl csak egy mtert tud ugrani. 
Szintklnbsgek : Minden mter utn, amellyel az rkez szint alacsonyabban van mint az elugr szint, a karakter -1 csz mdost jutalmat kap, de maximum -2 - t. Ebben az esetben is szksg van az ugrs prbra. Ha az rkez szint magasabban van +1 csz mdost bntets jr, de csak maximum egy mtert lehet felfel ugrani. 
Atltika szakrtelem : Az atltika szakrtelemmel rendelkez karakterek az ugrskor dobhatnak mg egy atltika prbt is, csz : 4. Minden kt siker +1 extra mter az ugrshoz. Egy nagyon gyors ( Gyorsasg : 6 ) s iszony j kondciban ( Atltika : 8 ) lv humn , nekifutssal akr 7 mtert is tud ugrani : ( 6 kocka; csz : 2; t siker = 5 mter + 8 kocka; csz : 4; ngy siker = 2 extra mter. 
Megkapaszkods :  Ha a karakter az ugrst egy vagy kt mterrel elrontotta, megprblkozhat azzal, hogy megkapaszkodik. Megprblhat megkapaszkodni brmilyen vele szemben lv kiszgelsben, hogy megakadlyozza a lezuhanst. Ha a prba sikeres meg tudja tartani magt ... egyenlre.
Szably : Gyorsasg prba, csz 3, ha az ugrst 1 mterrel rontotta el, vagy csz 5, ha az ugrst 2 mterrel rontotta el. A kvetkez mdostk is rvnyesek :  
A szkkels tvolsga Mdost 
1-3 mter +0 
4-6 mter +1 
7-9 mter +2 
10+ mter +3  
Szintklnbsgek Mdost 
1-3 mter +2 
4-6 mter +4 
7+ mter +6  
Egyb Mdost 
A karakter rendelkezik Atltika szakrtelemmel -1 / 3 
Csszs fellet +2 
  
Ugrs s zuhans 
Ezek a szablyok megtallhatk a Shadowtech kiegsztben ( a hidraulikus lb rsz alatt ) s a Fields of Fire - ben, itt azonban nhny dolgot mdostottunk. 
Az ugrs egy fggleges irny leereszkeds, a karakter nszntbl. A zuhans szintn fggleges leereszkeds, de mr kornt sem a karakter nszntbl. Az ugrs vagy zuhans kvetkeztben a karakter kaphat sebeket, ezt a kvetkezkpp szmolhatjuk ki :  
Energia = A zuhans mternek fele, mnusz az tsi pnclzat fele, mnusz az atltika prba sikerei ( lsd albb ). 
Sebzs szint = A zuhans magassgtl fgg 
Zuhans magassga Sebzs szint 
1-3 mter Enyhe 
4-6 mter Kzepes 
7-9 mter Slyos 
10-20 mter Hallos 
Ennl tovbb 10 mterenknt + 1 fokozat 
40+ + 2 fokozat 
A sebzs kategrijt a JM mester megvltoztathatja, pl : ha a karakter a fejre esik, mg egy rvid tv zuhans is hallos lehet. 
Atltika prba : Atltika szakrtelemmel rendelkez karakter megprblhat ellenllni a sebzsnek, szakrtelme segtsgvel. Ezt csak akkor teheti meg, ha a sebzs energija nem nagyobb, mint 20. 
Szably : Az Atltika szakrtelemmel rendelkez karakterek dobhatnak egy prbt. Csz : zuhansnl a zuhans mtervel egyezik meg; ugrsnl az ugrs mternek felvel. Minden siker 1- gyel cskkenti a sebzs energijt. 
Az ugr karakter kezdeti kezdemnyezse 30, amely hrom tevkenysget biztost neki krnknt ( ht, az adrenalin csodkra kpes ). Minden tizedik fzis megegyezik az ugr karakter ltal megtett 10 mterrel, az ugrs vgig. 
Mszs  
Ezek a szablyok eredetileg a Fields of Fire - bl szrmaznak, de itt nhny kiegsztst, mdostst tallhatunk. 
A karakter mszsi sebessge a norml mozgs ( Gyorsasg ) fele, plusz a mszs prbnl elrt sikerenknt egy. A prbhoz Atltika dobst kell tenni, a clszm a kvetkezktl fgg :  
Krlmny Clszm 
Knny mszs 3 
Egyenetlen fellet 5 
Sima fellet 8 
Tkletesen sima fellet 14 
Csszs / Nedves +2 
Zsros / Zsels +4 
Ezek a mdostk a kzel fggleges felletekre vonatkoznak, ha a fellet ettl eltr, a JM cskkentheti vagy nvelheti a clszmot. 
Egyb mdost : Ha a karakter elsegti a mszst ktllel vagy mszhmmal -10 csz mdostt kap, azonban a mszsi sebessge negyede az eredeti sebessgnek ( Gyorsasgnak ), fordulnkt. 
Az irnytott leereszkeds 10 m. / egyszer tevkenysg, de egy fzisban csak egyszer hajthat vgre. A msik tevkenysget ltalban megfigyelsre szoktk felhasznlni : van - e valami ami akadlyozhatja a tovbbi mszst, hol r vget a fellet, stb. Atltika prbval meg lehet nvelni a leereszkeds sebessgt, csz : 4, 1 mter / siker. Minden fzisban dobni kell egy atltika prbt, csz : 4, ha a karakter elrontja zuhan 4 mtert s kap 2K sebzst. 
	         
		 
	        
	        |