Hermetikus varázslatok
BDS 2004.08.29. 13:58
Pár hermetikus varázslat a Sh* rendszerére.
Hermetikus varázslatok
Mágiaellenállás (Egészség)
Típus : Mana
Távolság : Korlátozott
Csz : 2 x Esszencia
Hatóidő : Fenntartott
Kimerülés : [ (E/2) +1 ] K
Ezzel a varázslattal a használó saját magának vagy bármely önkéntes célpontnak hozzáadhatja Esszencia értékét a Test és Akaraterő tulajdonságához. Tehát a megnövelt tulajdonságok miatt megnő a varázslatok célszáma, és az ellenpróbához dobandó kockák száma. A megnövelt Test és Akaraterő tulajdonságot csak mágiával szemben lehet használni, máshoz nem.
Védelem a napfénytől (Egészség)
Típus : Fizikai
Távolság : Érintés
Csz : Lásd alább
Hatóidő : Fenntartott
Kimerülés : Lásd alább
Ezt a varázslatot csak önkéntes célpontra lehet elmondani. A napfényallergia hatásától véd. Míg az alany a varázslat hatása alatt áll, semmiféle hátrányt nem szenved allergiájától. A célszám és a kimerülés az allergia szintjétől függ.
Szint Célszám Kimerülés
Enyhe 4 [ (E/2) +1 ] E
Mérsékelt 6 [ (E/2) +1 ] E
Erős 8 [ (E/2) +1 ] K
Súlyos 10 [ E/2) +1 ] S
Villámcsapás (Harci)
Típus : Fizikai
Távolság : Látótáv
Csz : Test (E)
Sebzés : S
Hatóidő : Azonnali
Kimerülés : [ (E/2) +1 ] H
Ez a varázslat egy villámnyalábot küld a célpont felé, amely súlyos sebzést képes okozni. A sebzésen kívül a villám elemi hatásával is számolni kell. (Lásd Csapás varázslat).
Csapás (Manipuláció)
Típus : Fizikai
Távolság : Látótáv
Csz : Test (E)
Sebzés : S
Hatóidő : Azonnali
Kimerülés : [ (E/2) +4 ] H
Megalkotta Brian Smith, továbbfejlesztette Patrick Rich
Ez a területre ható varázslat egy villámgömböt hoz létre, amely kb. 5 méterrel a föld fölött lebeg, és villámnyalábokat lő ki, sebezve ezzel mindenkit a területen. Ha a varázsló a célterületen áll, őt is sebzi. A sebzésen kívül számolni kell a villám elemi hatásával is (lásd Grimoire). Az ütési páncélzat fele számít a sebzés csökkentésénél. Az élettelen tárgyaknak dobni kell 2D6-tal, majd az értéket össze kell hasonlítani a táblázatban feltüntetett ellenállási szinttel. Ha a dobás egyenlő, vagy nagyobb mint az érték, a tárgy megsemmisül/használhatatlanná válik.
Kiberver (1) 12
Számítógép (2) 12
Páncél (3) 10
Fegyver (4) 10
Gránát/Robbanóanyag (5) 10
Jármű: motor/rendszer 10
Elektronikai felszerelés (6) 9
Lőszer (7) 7
Normál ruha 7
Megjegyzés
1.Véletlenszerűen kell meghatározni a kibervert. Használd az Utcai Szamuráj katalógust.
2. A számítógépbe beletartozik a csuklón viselhetőtöl egészen a szobaméretűig.
3. A páncélzatba beletartozik a páncélozott ruha, részleges, nehéz, biztonsági páncélzat, sisak.
4. A fegyverbe beletartozik a belső fegyverkapcsolat is.
5. A gránátok és robbanóanyagok felrobbannak és a viselt mennyiséggel egyenes arányú sebzést okoznak.
6. Az elektronikai berendezésbe beletartozik a zsebiroda, hordozható telefon, szórakoztató elektronika, műérzet lejátszó, elsősegély csomag, külső fegyverkapcsolat, lézer célzófény, képnagyító stb.
7. Csak a robbanékony lőszerek robbanak fel, a többi használhatatlanná válik. A robbanékony lőszerek következőképp sebeznek: A teljes lőszermennyiséget el kell osztani öttel, majd ezt az értéket meg kell szorozni a fegyver energiaszintjével. A sebzés szint eggyel alacsonyabb, mint általában, de minimum E.
Sárkánykarmok (Manipuláció)
Típus : Fizikai
Távolság : Korlátozott
Csz : 4
Hatóidő : Fenntartott
Kimerülés : [ (E/2) +2 ]
A varázslat hatására a varázsló hatalmas karmokat növeszthet ujjaira, vagy egy önkéntes célpont ujjaira. Fegyvertelen harcban (Erő) K fizikai sebzést lehet vele okozni. A karmok átvágják magukat bármely anyagon, ami az ujjakat fedi. Minden olyan szakértelem használatára, ahová a kéz szükséges +2 csz módosító jár. A JM megszabhatja milyen fegyvereket, felszereléseket nem tud használni a karakter karmai miatt.
Nyálka (Manipuláció)
Típus : Fizikai
Távolság : Látótáv
Csz : 4
Hatóidő : Fenntartott
Kimerülés : [ (E/2) +2 ] H
Ez a területre ható varázslat olyan síkos felületet hoz létre, amelyen nagyon nehéz megállni vagy járni. Minden két siker +1 csz módosítást ad a Gyorsaság ellenpróbához mindenkinek, aki a területen tartózkodik, vagy belép a területre. Mindenkinek dobnia kell, mielőtt bármilyen tevékenységet elkezdene. Ha a próba sikeres, az alany állva marad. Ha a próba sikertelen, az alany a földre zuhan. Ha a következő körben megpróbál felállni, másik Gyorsaság próbát kell dobnia dupla csz ellen. A területen lévő személyek mozgási értéke: a személy Gyorsaság tulajdonsága – a varázslat ereje. Ha a végeredmény 0 vagy kevesebb, a személy nem tud mozogni a varázslat hatóterületén belül. A Gyorsaság csökkenés átmeneti, addig tart míg a varázslatot fenntartják. A varázslat egy személyre ható változásának kimerülése: [ (E/2) +2 ] S
Ragasztás (Manipuláció)
Típus : Fizikai
Távolság : Látótáv
Csz : 4
Hatóidő : Fenntartott
Kimerülés : [ (E/2) +2 ] H
Ez a területre ható varázslat olyan ragadós felületet hoz létre, amelyen nagyon nehéz átjutni. Minden két siker +1 csz. módosítót ad az Erő próbához annak, aki megpróbál átjutni a területen. Mindenkinek dobnia kell, mielőtt bármilyen tevékenységet elkezdene. Sikeres próbánál a személy meg tud tenni egy lépést. Ha nincs siker, a személy nem tud mozogni abban a körben. Ha elesik, a felálláshoz újabb Erő próbát kell dobnia, de már dupla csz ellen. A varázslat egy személyre ható változatának kimerülése: [(E/2) +2 ] S
Varázsvédelem áttörés (Manipuláció)
Típus : Mana
Távolság : Korlátozott
Csz : 6
Hatóidő : Fenntartott
Kimerülés : [ (E/2) +1 ] H
Ez a varázslat egy ellenséges mágus varázsvédelmének/pajzsának csökkentésére való. Minden siker egy kockával csökkenti a célpont mágus védelmét. Ez nem permanens csökkenés, és csak a varázslatot elmondó mágus élvezheti ennek előnyét (tehát csak ha ő mond el egy támadó varázslatot, akkor van értelme). Bármely célpontra hat, akinek van aktív varázsvédelme/pajzsa. Ha a célpontnak nincs varázsvédelme nem történik semmi.
Megnövelt asztrális zörej (Manipuláció)
Típus : Mana
Távolság : Korlátozott
Csz : 6
Hatóidő : Fenntartott
Kimerülés : [ (E/2) +1 ] K
Ez a varázslat ugyanígy működik, mint az Asztrális Zörej (lásd Grimoire), azzal a különbséggel, hogy a varázsló, vagy az általa kiválasztott személy normálisan fog látni a zörejben, tehát az nem hat rá. Területre ható varázslat, amelynek középpontja a varázsló, és vele együtt mozog, de hatással van a körülötte tartózkodó személyekre is.
Supress Witchfire (Manipuláció)
Típus : Mana
Távolság : Korlátozott
Csz : 6
Hatóidő : Fenntartott
Kimerülés : [ (E/2) +1 ] K
Ezt a varázslatot kizárólag a Witchfire nevű varázslattal együtt lehet alkalmazni. Ha ezzel mondják el, sokkal nehezebb észrevenni a varázslatot. Minden két siker +1 csz módosítót ad az érzékelés próbához. Nem lehet használni akkor, ha a Varázslás szakértelem alacsonyabb, mint a Witchfire varázslat szintje.
Házi szabály: Kifejlesztettük a Varázslás szakértelem új alkalmazását: a manipuláció Witchfire-t. Az elmondó varázslónak dobnia kell Varázslás szakértelem próbát, csz 4. A sikertől függően meg lehet növelni, vagy le lehet csökkenteni a Witchfire hatását (így az teljesen észrevehetetlen lesz, vagy pedig egy gyönyörű tűzijáték lesz belőle).
|