Shadowrun site
Shadowrun site
Menü
 
Bejelentkezés
Felhasználónév:

Jelszó:
SúgóSúgó
Regisztráció
Elfelejtettem a jelszót
 
Naptár
2024. Május
HKSCPSV
29
30
01
02
03
04
05
06
07
08
09
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
01
02
<<   >>
 
Linkcenter
 
Szavazás
 
Varázslatok
Varázslatok : Vérmágia

Vérmágia

BDS  2004.08.29. 14:02

Az aztlani vérmágia.

Vérmágia

A Beholder Kft. beleegyezésével

>>>>> [Néhány cimborától hallottam, hogy többeket érdekel, miféle sötét mágiát művelnek egyesek Aztlanban. Vérmágiáról beszéltek, meg ilyenekről. Utánajártam egy kicsit a Mátrixban és szereztem egy egészen jó leírást (már a lehetőségekhez képest, ugye, mert azért nagy a ködösítés a témában) egy Espectro fedőnevű ürgétől. A fickó nagy Aztlan szakértő, de hogy mi a háttere, arról ne kérdezzetek, mert megkért rá, hogy ne beszéljek róla. A lényeg a lényeg, az anyag itt van, lehet csámcsogni rajta.] <<<<<

-Káosz kapitány (20:09:16/05-09-56)

A vérmágia az Aztlanban gyakorolt mágia legvitatottabb és legellentmondásosabb ága. A világon mindenhol egyfajta “iskolának” tekintik, a mágia használata egyfajta “stílusának”, mellyel csak Aztlanban lehet találkozni. Tényleg igaz lenne, hogy ez a fajta “jellegzetes aztlani mágia” különálló irányzatot képez a varázslatművelésen belül? Vagy az aztlani mágiakutatások során jöttek létre olyan varázslatok, amelyeket a világ más tájain élő mágusok egyszerűen nem ismernek? Hogy megválaszoljuk a kérdést, először vegyük szemügyre azt, amit tudunk róla (sajnos, ez nem túl sok). Példának okáért tudjuk, hogy egyes aztlani varázslók meglepően magas erővel tudnak elmondani ismert varázslatokat látszólag anélkül, hogy szenvednének a kimerültségtől.

>>>>> [Ilyet már láttam. Ez azzie magóca akkora pokoltüzet varázsolt, amitől sprickolnia kellett volna a vérnek a szeméből. Ehelyett meg sem rezzent: úgy lerázta magáról a kimerülést, mintha nem is lett volna.] <<<<<

  • Oroszlánszív (00:39:07/05-10-56)

>>>>> [Ez a varázsló…egyedül volt?] <<<<<

  • Fritz, a Patkány (17:29:35/05-10—56)

>>>>> [Egyedül hát.] <<<<<

  • Oroszlánszív (23:29:06/05-10-56)

>>>>> [Akkor hazug disznó vagy. Olvass tovább!] <<<<<

-Fritz, a Patkány (15:33:27/05-11-56)

Úgy tűnik, az aztlani varázslók csak akkor képesek erre a trükkre, ha egy donor – az “áldozat” talán megfelelőbb szó lenne – is jelen van a varázslat elmondásakor. A kimerülés valahogyan áthárul az áldozatra, így a varázsló megmenekül tőle. Az összes ismert esetben az áthárított kimerülés nem mentális, hanem fizikai sebzés formájában jelentkezik. Az áldozat nem elkábul vagy elájul, hanem fizikailag megsebesül. Egyes beszámolók alapján hatalmas vérző sebek nyílnak meg spontán módon az áldozaton és ezek miatt nevezik a varázslás eme formáját “vérmágiának”.

>>>>> [Nem rossz, de azért nem telitalálat. Igen, a varázslóknak szükségük van áldozatra a kimerülés elkerüléséhez. Igen, ezek az áldozatok gyakran véres sebeket kapnak, sőt akár bele is halhatnak a varázslásba. De ezek a sebek nem spontánul jelennek meg rajtuk, hanem azért, mert a varázsló odateszi őket. Elmondom, hogyan látom és a dolgot, fiúk és lányok. (Előtte mentegetőznöm kell egy kicsit: nem nagyon ismerek akadémikus, szép szavakat, olyanokat, mint metamágia, meg hasonló hablatyok. Csak egy utcai szörnyeteg vagyok, aki leginkább olyan formában találkozik varázslatokkal, hogy megpróbál elugrálni előlük. Most tehát arról beszélek, hogy mit láttam, miközben megpróbáltam épen tartani az irhámat.) Amikor egy azzie varázsló varázsol, vért vesz az áldozat testéből. Itt ne valami tűszúrásra gondoljatok az ujjbegybe, hanem egy cseszett nagy vágásra egy marha éles késsel. A fickó, aki megpróbált megpörkölni engem, előkapott egy nagy kést és csontig végigvágta az áldozat arcát. Aztán megérintette a kiömlő vért és úgy mondta a varázslatot. (Ettől és eléggé bepöccentem, tekintettel arra, hogy az áldozat Aurora volt, a csapatom egyik tagja…) Én persze nem tettem meg neki a szívességet, hogy összerogyok egy szépen megégetett kupacba, így a fickó egy második varázslattal is megpróbálkozott. Ezúttal gondolom több kakaóra volt szüksége – meg több vérre -, mert fültől fülig felhasította Aurora torkát. Megkaphatta a szükséges energiát, mert a varázslat áthatolt a védelmemen – amit az akció előtt a csapatunk hermetikusa pakolt fel rám s ami egyébként kicseszettül erős volt – és le is döntött a lábamról. Azt hittem, otthagyom a fogam. Ezt hitte a varázsló is. Elengedte szegény Aurora hulláját, majd odasétált hozzám és sértegetni meg rugdosni kezdett. És kikapcsolta a korlátvarázslatát is… Kígyószem pedig, a mesterlövészünk lekapta a fickót egy szép homloklövéssel jó egy kilométer távolságból.

És a történek véget ért.] <<<<<

-Görögtűz (20:51:11/05-05-56)

>>>>> [Hatalmas, gőzölgő rakás lószar! Kivel akarsz szórakozni, Görögtűz? Jó egy hónappal lekéstél már április elsejéről…] <<<<<

-Tomtom (17:49:07/05-07-56)

>>>>> [Gögögtűznek igaza van. (Sajnálom Aurórát. Nem tudtam, hogy így távozott közülünk. Szomorú történek. ) Én is láttam egy ehhez hasonlót. Egy azzie sámán felvágta a mellette álló biztonsági őre karját (halálra rémítve ezzel a fickót), aztán előpenderített egy dögös varázslatot és még csak bele sem izzadt. A biztonsági őr persze utána úgy nézett ki, mint akin átment egy úthenger (mielőtt lelőttem volna).] <<<<<

-Csörgőkígyó (02:27:46/05-09-56)

>>>>> [A mágia nem így működik!]<<<<<

-Fantom (04:28:13/05-09-56)

>>>>> [Az a mágia talán nem, amit te művelsz…] <<<<<

-Vari (11:05:56/05-09-56)

>>>>> [Ha már azzie varázslós történeteknél tartunk, akkor magyarázza meg nekem valaki a következőt: Az én emberemnek nem volt áldozata, akit megvágjon, így ő saját magát vágta meg, méghozzá nem is kicsit. Aztán kiütött négy cimborámat egy olyan manalabdával, amitől felforrt szegényeknek az agyuk. Ez meg mi a frász lehetett?] <<<<<

-Akula (18:04:52/05-09-56)

>>>>> [Hümm. Ilyesmiről még nem hallottam. Saját vérével táplálta volna a varázslatot? És így csökkentette volna le a kimerültséget? Elméletileg, gondolom, lehetséges a dolog.] <<<<

-Webster (00:42:01/05-10-56)

>>>>> [Oké, gyerekek, kábé 3 megapulznyi “mi-van-akkor-ha” jellegű badarságot töröltem, melyek mindösszesen zéró információtartammal bírtak. Nem térhetnénk vissza az érdemi vitához, emberek?] <<<<<

-Káosz kapitány (21:28:06/05-16-56)

>>>>> [(Bocsesz, Kapitány, ezentúl jó leszek. Megígérem.) Elmondom, nekem mi jutott eszembe. Egyes azzie varázslók – hangsúlyozom az “egyes” szót – nyilvánvalóan rájöttek, hogyan lehet a varázslatokat a vérben lévő életenergiával táplálni (tudom, hogy fellengzős a szó, de azt hiszem, pontosan erről van szó). Ha lehet, inkább egy másik emberből nyerik ki ezt a vért, de ha nincs más választás, saját magukat nyisszantják meg. Az életenergia segítségével valahogyan elviselik azt a kimerülést, ami enélkül taccsra tenné őket. Azt hiszem, ezt a magyarázatot el tudom fogadni. (Azt nem mondom, hogy értem is, de hát több dolgok vannak földön, s égen satöbbi.) A nagy kérdésem az lenne, hogy a vér ténylegesen fontos, vagy pedig ez jelképezi az életet. (A mágiában annyi minden szimbolikus.) Arra akarok kilyukadni, hogy vajon lehetséges-e, hogy a varázsló anélkül vonja el az életenergiát az áldozattól, hogy megvágná fizikailag? Valahogy úgy, ahogy egy vámpír teszi?

Csak eltűnődtem…] <<<<<

-Webster (09:39:05/05-17-56)

>>>>> [Mi a frászért akarnák saját magukat megvágni? Így is, úgy is benyelik a sebzést. Ha elfogadják a kimerülést, akkor kábulás sebzésük lesz, ha megvágják magukat, akkor fizikai. Mi a különbség?] <<<<<

-Arlington (10:05:28/05-17-56)

>>>>> [Elmondom, én hogyan gondolom. Először is azért jobb a fizikai sebesülés a kábulásnál, mert azt mágikus úton be lehet gyógyítani. A kábulással ez nem megy. (Ha én lennék vérmágus, tökig betáraznék gyógyítás varázslatokkal teletömött fétisekkel és telezmákkal.) Másodszor pedig, lehet, hogy van valamiféle “tompító” hatás. Azzal, hogy enyhén megsebzi magát fizikailag, lehet, hogy egy akkora kábulást kerül el, amitől egyébként elájulna. Ha ez így van, akkor nyilván az optimálisabb megoldást választja az ember, nem? De az is lehet, hogy hülyeséget hablatyolok itt össze-vissza.] <<<<<

-Webster (08:56:35/05-18-56)

>>>>> [Cimborák, ez az egész téma annyira bizarr, hogy nem tudom komolyan venni. Hogyan lehetséges, hogy ezt a világon eddig sehol máshol nem csinálták? Persze, néha történnek áttörések a tudományos kutatásban, de ezek általában egyszerre több kutatóhelyen is meg szoktak történni. Hogyan lehet, hogy ez az egész az Aztlanra vonatkozik? Ami engem illet, én nem dőlök be a meséknek, cimborák.] <<<<<

-Jákó (19:22:52/05-18-56)

<<<<< [Jákó feltett néhány kérdést. Először is, hogyan lehet, hogy senki más nem művel ilyesmit? Talán úgy, hogy ez valami magas szintű metamágia, amit csak magas szintű beavatottak végezhetnek. Második kérdés: És akkor mi van, ha nem kutatásból származik a dolog? Talán valaki megtanította az azzie varázslókat a vérmágiára.] <<<<<

-Chester (21:39:09/05-18-56)

 

>>>>> [Isteni kinyilatkoztatás, mi? Quetzalcoatl személyesen megjelent nekik, mi? Na, hagyjatok békén…] <<<<<

-Hiperfinom (00:38:23/05-19-56)

>>>>> [Én azt hallottam, hogy ezt a fajta metamágiát úgy nevezik, hogy a “Vér Útja”.] <<<

-Fuvola (10:00:40/05-22-56)

A vérmágiát érintő pletykák között olyanokkal is találkozhatunk, melyek szerint aztlani sámánok képesek úgynevezett vérszellemek megidézésére és irányítására. Nyilvánvalóan csak sámánok képesek erre a feladatra. A vérszellemek maguk látszólag nem kötődnek birtokhoz, ám ezt leszámítva nagyban hasonlítanak a helyi szellemekhez és szövetséges szellemként is megköthetők.

>>>>> [Arrgh, ez a fickó bizonyára viccel. Azzie sámán, vérszellemmel szövetségesként? Hánynom kell tőle.] <<<<<

-Hosszúúú (10:04:12/05-07-56)

Vagy senki sem tudja, vagy senki sem beszél róla, honnan jönnek ezek a szellemek és hogyan kell megidézni őket. Mivel általában a teocallik piramis alakú, aztlani templomok – a szerk.) környékén bukkannak fel, lehetséges, hogy Aztlan amolyan “megszentelt föld” a számukra, egyfajta pszeudobirtok, amelyhez nem kötődnek ugyan, de amely szükséges a megidézésükhöz.

>>>>> [Akarjátok tudni, hogyan idézik őket? Hát akkor elmondom, cimborák. (Hosszúúú, te pedig vigyázz, nehogy viszont lásd a reggelidet…). Rituális áldozattal idézik meg őket, fiúk és lányok. A sámán kinyír egy áldozatnak felkínált akárkicsodát az oltáron, aztán a hullából megpróbál előcsalogatni egy vérszellemet. Az áldozatnak nem feltétlenül kell humánnak vagy metahumánnak lennie, de ahogy én tudom a dolgokat, a szellem idehívásához viszonylag értelmes lényre van szükség. Más szavakkal, ha a sámán megelégszik egy töpörtyű 1-es vagy 2-es erejű szellemmel, akkor kiszakítja egy kutya vagy valami hasonló állat szívét, és kész. Ha izmosabb szellemet akar, akkor mindenkinek fedezékbe! (Úgy hallottam, ha az áldozat mágikus képességekkel rendelkezik, az idézés még jobban sikerül.)]

-Lincoln (23:39:02/05-07-56)

>>>>> [Jesszusom, ez rettenetes.] <<<<<

-Mesterlövész (10:53:46/05-08-56)

>>>>> [Lincolnnak teljesen igaza van, amigókáim. Nemrégiben együtt töltöttem egy kis időt egy nagyvonalú barátommal, aki történetesen az Aztechnologynak dolgozik, mint sámán. Egyszer egy kicsit eljárt a szája – feltehetően ennek köze lehetett ahhoz, hogy némi kábítószert szórtam az italába -, és kicsit többet mondott el annál, amit szabad lett volna.

Először is, nem kell attól félni, hogy azzie sámánok vérben forgó szemekkel macskára vadásznak a sötét sikátorokban, hogy segítségükkel vérszellemeket uszíthassanak rátok. A rítus maga bonyolult és a megfelelő helyen kell végrehajtani: egy teocalliban, ahol az áldozatot a kőoltáron kell szétnyisszantani. (Azt hiszem, jóval több teocalli van a vidéken annál, amit a térképek ábrázolnak.) Úgy vettem ki a szövegéből, hogy az épület piramis alakja létfontosságú, az oltár viszont akárhol lehet az épületen belül. Szóval, ha legközelebb várost néztek Seattleben, bámuljátok meg egy kicsit az Aztechnology komploxemut – szép piramis alakú, nem igaz? – és próbáljátok meg kitalálni, mire akarok kilyukadni.

A haverom azt is elmondta, hogy az áldozat jelentősége három dologtól függ: a kinyírandó lény méretétől, a benne lévő mágikus energiától és az értelmi szintjétől. A létra legalján tehát a tompaagyú, mágia nélküli, picinyke lények vannak, mint például a patkányok. Aztán jönnek a felébredt állatok. Aztán az evilági humánok és metahumánok, aztán a mágusok és sámánok. (A haverom valamilyen okból kifolyólag különös előszeretetben részesítette a tündéket…)

És a létra legtetején…? Sárkányok, cimbókáim, sárkányok! Ezt mondta a haverom. Arról nem beszélt, hogy valaha megpróbálta-e valaki is, de biztos volt benne, hogy igen tökös kis vérszellemet lehetne összerittyenteni egy feláldozott sárkányból.] <<<<<

- Rém (09:40:14/05-11-56)

>>>>> [A francba. Nem kellemes gondolat. És ezek az izék szabaddá is válhatnak…?] <<<<

- Tillie (11:56:57/05-18-56)

 

Játékinformációk

Az úgynevezett “Vér Útja” egyedi, speciális fajta metamágia, melyet csak Aztlanban gyakorol viszonylag kevés magas szintű beavatott. Akár a metamágia többi fortélyait, a vérmágiát is csak beavatott hermetikus mágusok és sámánok tanulhatják meg. Eltérően azonban a többi metamágikus technikától, a vérmágiát még a beavatási csoportok közül is csak nagyon kevesen ismerik a világon. 2055-ben mindössze néhány beavatási csoport – a papság köreiből néhány és a “harcosok” különféle rendjei – ismeri, tanítja és gyakorolja a Vér Útját. Soha, egyetlen játékos karakter sem tanulhatja meg a vérmágiát. A vele kapcsolatos szabályok kizárólag nem-játékos karakterekre vonatkoznak.

A játékmesternek nagyon oda kell figyelnie, hogyan vezeti be a játékába a vérmágiát. A mágia ezen ágának művelői ugyanis a lehető legtökéletesebben megvetik az életet és az áldozataikat, ezért a vérmágiát valamilyen sokkoló környezetben kell bevezetni, olyanban, ami mély benyomást gyakorol a játékosokra. A Vér Útja mindenféle szempontból gonosz és veszélyes gyakorlat, melyet ennek megfelelően kell kezelni a játékban.

A vérmágiát gyakorló csoportok egytől egyig az Aztechnology közvetlen irányítás alá tartoznak. Ennek megfelelően egy ilyen csoport jellemzőit az alábbiakban lehet összefoglalni.

Tipikus aztlani mágikus csoport

 

Típus: Összeesküvő

Tagok: Változó

Feltételek: Kizárólag Aztechnologyérzelmű aztlaniak.

Kötelezettségek: Kizárólagos tagság. Kizárólagos rítus. Engedelmesség. Titoktartás. Materiális közvetítő. Eskü.

Erőforrások/ Díjak: Gazdag

Támogató: Aztechnology

Szokások: Minden tag elsősorban az Aztechnologynak, másodsorban Aztlannak tartozik hűséggel. A csoportba való felvételt mágikus vizsgálat előzi meg, melynek során “letapogatják” a jelentkező elméjét, emlékeit és auráját. Ennek megfelelően idegen személyek számára lehetetlen a beépülés egy ilyen csoportba.

A Vérmágia használat

A vérmágiát használó varázsló képes lecsökkenteni a varázslat elmondásával járó kimerülést úgy, hogy egy önkéntes vagy nem önkéntes “donortól” életerőt von el. A donor életereje arra kell, hogy a varázsló “átvezesse rajta” azt az energiát, amit normális esetben a saját testén keresztül vezetne át a metasíkokról a fizikai világba. ( A kimerülést tulajdonképpen az okozza, hogy a varázsló nem megfelelő módon, tökéletlenül áramoltatja át testén a manafolyamot.)

A varázslatokat külön meg kell tanulni az ezen technikával való elmondásukhoz, és a vér kiontásának tevékenysége beleintegrálódik a varázslat elmondásának folyamatába. A vérmágia használatához nem minden donor alkalmas (lásd lejjebb), a varázslat elmondása viszont egyetlen összetett tevékenységet igényel csak, függetlenül a varázsló által az áldozat megsebzéséhez dobott “támadó” próbától (a dobott próba beletartozik az egyetlen összetett tevékenységbe).

A varázslónak fizikai sebzést kell okoznia a karnyújtásnyi távolságon belül lévő donornak. Szimbolikus okokból a sebet késsel vagy más, éles fegyverrel kell okozni, olyannal, amelyet a varázsló a fizikai erejével használ. A hagyománytisztelő aztlaniak obszidián kést, sőt akár macauitlt (az áldozatok bemutatásához használt ősi kardot) használnak. A donornak megkötözve vagy valamilyen más módon mozdulatlanságra ítélve kell várnia a támadást, így a varázsló célszáma a támadás próbához 2-es lesz. A donor a szokásos test próbával kísérelheti meg csökkenteni a sebzés mértékét, mely próbába csak a bőrpáncélzat miatti módosító számíthat bele. A mozdulatlan donor nem használhatja harci tartalék kockáit.

A varázsló dönthet úgy, hogy visszafogja a vágást, lecsökkentve ezáltal a donornak okozott sebzést. Az okozható maximális sebzés a használt vágófegyver sebzés kódjából adódik. A varázsló a fegyver energiáját csökkentheti, ha akarja. Vagyis például egy 4-es erővel rendelkező varázsló késsel normál esetben 4E sebzést tud okozni. Ha akarja, okozhat 3E, 2E vagy 1E sebzést.

A varázslat elmondásának szerves részét képezi a donor megvágása. A donor állapotjelzőjén a varázslatmondás közbeni vágás következményeként beikszelt minden egyes fizikai sebzés rubrika 1 sikert jelent a varázsló kimerülés próbáján. Ha a donor belehal a sebzésbe (az állapotjelzőjén betelik az összes fizikai rubrika), akkor a varázsló a sebzés miatt kapott sikerek számához még hozzáadhat annyit, amennyi az áldozat esszenciájának fele (lefelé kerekítve). Ez a “bónusz” az áldozat teljes életerejének kiontásáért.

Tlamatinime (“Dolgok Tudója”) aztlani sámán gyorsan el akar intézni egy csapat idegesítő árnyvadászt. Ahogy a vadászok lassan közelednek, Tlamatinime előhúzza kését és az erre a célra odakészített, megbilincselt Aztechnology alkalmazott felé nyúl. Miközben elmondja 8-as erejű lángszóró varázslatát, felvágja a donor nyakát a késsel.

Tlamatinime ereje 4-es. Dob a fegyveres harc szakértelmének megfelelő számú kockával és 4 sikert ér el. Ezzel 4E sebzést okoz a 3-as test tulajdonságú donoron. A donor nem rendelkezik bőrpáncélzattal, így mindössze 3 kockával dob 4-es célszám ellen. Szerencsétlen ördög egyetlen sikert sem ér el. Ez azt jelenti, hogy Tlamatinime súlyos sebzést okoz a donornak, ami 6 rubrika beikszelését jelenti a fickó állapotjelzőjének fizikai rovatában. A 6 rubrika 6 sikert ad Tlamatinime kimerülés próbájához.

A lángszóró varázslat kimerülés kódja [(E/2)+1]S, 8-as erejű varázslatánál ez 5S-t jelent. A donor életerejéből nyert 6 sikerrel Tlamatinime annyira lecsökkenti a kimerülés sebzés szintjét, hogy egyáltalán nem szenved el kábulás sebzést a kimerülés miatt.

A következő harci fordulóban Tlamatinime úgy dönt, itt az ideje, hogy most már komolyan begorombuljon. A vadászok közül néhány még életben maradt és Tlamatinime minél hamarabb szeretne pontot tenni a kis csetepaté végére. Elmond hát egy 10-es erejű lángszóró varázslatot. Ugyanúgy vág egy nagyot a donoron, ám ezúttal meg is öli szegényt. A halálhoz még 4 rubrika hiányzott, a sebzés 3 rubrikával túl is csordult a fizikai rovaton, ami összesen 7 sikert ad Tlamatinime kimerülési próbájához. A fickó meghalt, ezért 6-os esszenciájának a fele, vagyis 3 siker még pluszban Tlamatinime számlájára kerül. Ez összesen 10 sikert jelent a kimerülés próbában, vagyis Tlamatinime ismét nem szenved sebzést a kimerülés miatt.

Donor alkalmassága: Csak éntudattal rendelkező, intelligens lények lehetnek donorok. A leggyakrabban “használt” donorok humánok és metahumánok, illetve azok a paranormális lények, akiket a játékvezető elfogadhatónak ítél meg (pl. a szaszkacsok és a sárkányok bizonnyal ebbe a kategóriába tartoznak). Mivel a sebet fizikailag kell okozni, az NJK vérmágusok csak azokat az asztrális lényeket használhatják fel donornak, amelyek a fizikai világban is manifesztálódni tudnak és amelyeket a varázsló az irányítása alá tud vonni.

Önsebzés: A varázsló dönthet úgy, hogy saját vérét és életenergiáját használja fel a varázslathoz, és a késsel saját magát vágja meg varázslás közben. Hogy egy NJK így döntsön, arra több oka is lehet. Egy közel megtelt kábulás sebzés rovattal rendelkező varázsló inkább bevállal egy enyhe fizikai sebzést, hogy lecsökkentse a varázslat okozta kábulást. Ezenkívül a fizikai sebzést (ellentétben a kábulás sebzéssel) mágikus módon rövid úton fel lehet gyógyítani.

Vérszellemek

Vérszellemek csak Aztlan területén létezhetnek és csak teocalliban lehet megidézni őket egy frissen feláldozott lény testéből. A megidézendő vérszellem mérete és ereje a feláldozott lénytől függ (lásd a táblázatot, lejjebb). Csak aztlani sámánok idézhetnek vérszellemeket.

Az idézés feltételei

Mivel egy vérszellemet kizárólag egy teocalli oltárán feláldozott lény testéből lehet megidézni, csak a legtökösebb aztlani sámánok képesek ilyenek megidézésére. Kizárólag a különféle Aztechnology-irányítású mágikus csoportok egyes beavatottjai tanítják a vérmágia sötét titkait és kizárólag ők képesek vérszellemek megidézésére és irányítására.

Soha egyetlen játékos karakter sem idézhet meg vérszellemet!

 

Vérszellem Táblázat

Áldozat Maximum erő

Állat*

Kicsi (macska, patkány és hasonlók) 1

Közepes (kutya, ocelot és hasonlók) 2

Nagy (jaguár és hasonlók) 3

Evilági értelmes lény Esszencia

Mágikusan aktív értelmes lény Mágia tulajdonság

Beavatott varázslók Mágia tulajdonság**

Sárkány (vagy egyenértékű) Ismeretlen**

*Felébredt (vagyis paranormális) állatok esetében a maximum erő 1-gyel nagyobb.

**Az idézés ezen szintjén a sámán óriás alakban képes megidézni a vérszellemet, jóllehet továbbra is végre kell hajtania asztrális küldetést (lásd Grimoire, 64. oldal).

Vérszellem

Test Gyor Erő Kar Int Ake Essz Rea

E+1 (E+2) x3 E-2 E E E (E) E+1

Paraképességek: elidegenítés, Esszenciaelszívás (maximum 14), Félelem, Mágikus őrzés, Támadás

Gyengék: Esszenciavesztés (naponta 1)

Megjelenés: Változó. A vérszellemek gyakran vérvörös ködfelhőként jelennek meg (a felhő apró vércseppekből áll.) Érkeztek beszámolók rettentő kinézetű humanoid formáról is, melynek karma, szárnya és kampós csőre volt.

Megjegyzés: A vámpírhoz hasonlóan a vérszellemnek is esszenciát kell rabolnia különféle élőlényektől ahhoz, hogy fennmaradhasson. Ez mindig igaz, függetlenül attól, hogy a vérszellemet szolgálatra idézte a sámán, vagy szövetségesként kötötte meg, esetleg szabad vérszellemről van szó. A kezdeti megidézésnél a szellem az erejének megfelelő számú Esszencia pontot “bespejzol” az idézéshez feláldozott lényből. Technikailag a vérszellem emberi szellemnek tekinthető, de nincs birtokhoz kötve. Csak annyi megkötés vonatkozik rá, hogy mindig értelmes lények legfeljebb Erő x 100 méteres sugarú környezetén belül kell tartózkodnia.

Szövetséges Vérszellemek

Csak a megidézés és irányítás minden csínját-bínját ismerő sámán próbálkozhat meg vérszellem szövetségesként való megkötésével. Erre a standard szövetséges szellem szabályok érvényesek. (Grimoire, 67. Oldal).

A vérszellemek undok, rosszindulatú és bosszúálló lények. Ez mindig megmutatkozik a fizikai megjelenésükben is és a sámán semmit nem tehet annak érdekében, hogy ezt elrejtse. (Ha például a sámán egy kedves, világoskék plüssnyuszi képében idézi is meg a vérszellemet, akkor ez egy különösen rosszindulatú plüssnyuszi lesz, tekintetében gonosz csillogással és éles metszőfogakkal a szájában.) Gyakorlatilag lehetetlen elnyerni egy vérszellem hűségét vagy barátságát, és az aztlani sámánok tisztában is vannak ezzel.

Toxikus Vérszellemek

Jóllehet egy vérszellem már önmagában elég ellenséges szerzet, a megidézett és irányítás alatt álló vérszellem játékdefiníció szerint nem minősül toxikus szellemnek. A toxikus vérszellem szabad szellem, amelyet valaha sámán idézett meg annak rendje és módja szerint, de amely valahogyan (feltehetően valami horrorisztikus és tragikus módon) szabaddá vált. Egy ilyen ocsmány lény feltehetően felkutat egy toxikus sámánt és meggyőzi, hogy őt is illessze be személyes terveibe a világ sorsával kapcsolatban (elhihetitek, az ilyen tervek általában nagyon-nagyon gonoszak és sötétek). A toxikus szellemekről általában a Grimoire 100. oldalán lehet olvasni.

 
Óra
 
Infó

2005.01.07. - A Fegyverek menüpontba felkerültek a sörétespuskák adatai.

Nekem szólt a hiányról: Alexei RedPunk

2005.01.08. - A Fegyverek menüpontba felkerültek a pisztolyok adatai.

 
Számláló
Indulás: 2004-08-29
 
ShadowChat
Név:

Üzenet:
:)) :) :@ :? :(( :o :D ;) 8o 8p 8) 8| :( :'( ;D :$
 
Szavazás
 

Madarak és fák napjára új mesével vár a Mesetár! Nézz be hozzánk!    *****    Rosta Iván diplomás asztrológus vagyok! Szívesen elkészítem a horoszkópodat, fordúlj hozzám bizalommal. Várom a hívásod!    *****    Dryvit, hõszigetelés! Vállaljuk családi házak, lakások, egyéb épületek szigetelését kedvezõ áron! Hívjon! 0630/583-3168    *****    Ha te is könyvkiadásban gondolkodsz, ajánlom figyelmedbe az postomat, amiben minden összegyûjtött információt megírtam.    *****    Nyereményjáték! Nyerd meg az éjszakai arckrémet! További információkért és játék szabályért kattints! Nyereményjáték!    *****    A legfrissebb hírek Super Mario világából, plusz információk, tippek-trükkök, végigjátszások!    *****    Ha hagyod, hogy magával ragadjon a Mario Golf miliõje, akkor egy egyedi és életre szóló játékélménnyel leszel gazdagabb!    *****    A horoszkóp a lélek tükre, nagyon fontos idõnként megtudni, mit rejteget. Keress meg és nézzünk bele együtt. Várlak!    *****    Dryvit, hõszigetelés! Vállaljuk családi házak, lakások, nyaralók és egyéb épületek homlokzati szigetelését!    *****    rose-harbor.hungarianforum.com - rose-harbor.hungarianforum.com - rose-harbor.hungarianforum.com    *****    Vérfarkasok, boszorkányok, alakváltók, démonok, bukott angyalok és emberek. A világ oly' színes, de vajon békés is?    *****    Az emberek vakok, kiváltképp akkor, ha olyasmivel találkoznak, amit kényelmesebb nem észrevenni... - HUNGARIANFORUM    *****    Valahol Delaware államban létezik egy város, ahol a természetfeletti lények otthonra lelhetnek... Közéjük tartozol?    *****    Minden mágia megköveteli a maga árát... Ez az ár pedig néha túlságosan is nagy, hogy megfizessük - FRPG    *****    Why do all the monsters come out at night? - FRPG - Why do all the monsters come out at night? - FRPG - Aktív közösség    *****    Az oldal egy évvel ezelõtt költözött új otthonába, azóta pedig az élet csak pörög és pörög! - AKTÍV FÓRUMOS SZEREPJÁTÉK    *****    Vajon milyen lehet egy rejtélyekkel teli kisváros polgármesterének lenni? És mi történik, ha a bizalmasod árul el?    *****    A szörnyek miért csak éjjel bújnak elõ? Az ártatlan külsõ mögött is lapulhat valami rémes? - fórumos szerepjáték    *****    Ünnepeld a magyar költészet napját a Mesetárban! Boldog születésnapot, magyar vers!    *****    Amikor nem tudod mit tegyél és tanácstalan vagy akkor segít az asztrológia. Fordúlj hozzám, segítek. Csak kattints!